Pressemeddelelse september 2024

AMCS opkøber Qv21 Technologies og styrker sin kapacitet inden for transportstyring

Qv21 Technologies' SaaS-løsninger til flådestyring og logistik understøtter forbedret omdannelse af affald til ressourcer og bæredygtighed for organisationer.

Limerick, Irland/ Austin, Texas - 4. september 2024 -AMCS, en global leder af bæredygtighedssoftware til grundlæggende industrier, annoncerede i dag købet af Qv21 Technologies, en førende leverandør af flådestyrings- og logistik-SaaS-løsninger til kortdistancetransport af bulkvarer, for et ikke offentliggjort beløb.

Qv21 Technologies blev grundlagt i 2009 i Austin, Texas, og gør det muligt for transportvirksomheder i alle størrelser at øge den operationelle synlighed og forbedre den samlede effektivitet.Med deres mission om at muliggøre Logistics Without BarriersTM strømliner Qv21's kraftfulde løsning, The LogisticsFramework™ (TLF), forretningsprocesser fra ordre til faktura. Med robust datastyring, automatisering af arbejdsgange og analysefunktioner sikrer Qv21, at organisationer har fuld kontrol over deres drift, samtidig med at de øger deres besparelser og fortjenstmargener.

De innovative flådestyrings- og logistikløsninger fra Qv21 Technologies, sammen med deres nordamerikanske fodaftryk og fokus på transport af bulkmaterialer, supplerer i høj grad AMCS-platformen til gavn for begge organisationers kunder. Opkøbet giver AMCS mulighed for at udvide mulighederne i AMCS-platformen, så ressourceintensive industrier kan nå deres bæredygtighedsmål hurtigere, mere effektivt og rentabelt.

"Qv21 Technologies har konsekvent tilbudt innovative løsninger, der er bygget til virksomheder, der transporterer bulkvarer over korte afstande, og som forbedrer driften for førende organisationer, herunder inden for affalds- og genbrugssektoren," siger Jonathan Currie, CEO, Qv21 Technologies. "Qv21's engagement i 'Logistik uden barrierer' øger effektiviteten og rentabiliteten for transportører. Ud over mulighederne for forretningsudvidelse styrker vores partnerskab med AMCS yderligere denne stræben efter operationel ekspertise for vores kunder og fremskynder vores kollektive vision om større bæredygtighed."

Dette opkøb baner vejen for flere synergimuligheder, der kan realiseres, især ved at hjælpe organisationer med langdistancetransport af bulkvarer, der kan understøtte en mere cirkulær økonomisk vision. Materialer, der tidligere blev betragtet som affald og var bestemt til deponering, kan nu effektivt ledes til genbrug eller genanvendelsesfaciliteter. Med Qv21 kan AMCS give organisationer en løsning, der giver en mere struktureret og effektiv tilgang til ressourceudnyttelse og forbedret affaldshåndtering, hvilket giver meningsfulde fremskridt i forhold til deres bæredygtighedsmål.

Den strategiske tilføjelse af Qv21 Technologies betyder et afgørende fremskridt for AMCS og styrker vores position i spidsen for bæredygtig performance. Dette partnerskab giver enorme muligheder, især for virksomheder, der beskæftiger sig med transport af bulkmaterialer, for at nå deres bæredygtighedsmål hurtigere. De funktioner, som Qv21 bringer til bordet, forbedrer vores evner hos AMCS og styrker vores evne til at støtte vores kunders stræben efter forbedret ressourcestyring, større effektivitet, bæredygtighed, vækst og rentabilitet.

Jimmy Martin, medstifter og CEO, AMCS

AMCS' Performance Sustainability Suite er operativsystemet til grundlæggende industrier, der gør bæredygtighed og rentabilitet mulig.Suiten styrer den daglige drift, f.eks. kontrakter og prissætning, logistik og transport, materialer og ressourcer, sundhed og sikkerhed samt bæredygtighedsinformation.AMCS Performance Sustainability Suite driver vækst og lønsomhed, optimerer effektivitet og sikkerhed, styrker virksomhedernes bæredygtighedsinitiativer og forbereder virksomhederne på den cirkulære økonomi og fremtiden.Med AMCS kan virksomheder forbedre deres præstationer og lettere skalere, hvilket gør det muligt for grundlæggende branchefolk at forlade planeten på en bedre måde, end de fandt den.

Om Qv21 Technologies

Qv21 Technologies blev grundlagt i 2009 og er en brancheførende SaaS-virksomhed med speciale i transportstyringssystemer til kortdistancetransport af bulkvarer. Qv21 er dedikeret til at opbygge skybaserede værktøjer og støtter transportører, vognmænd og råvarekøbere i at navigere i branchens udfordringer.

Qv21 Technologies' flagskibsløsning, The LogisticsFramework™ (TLF), øger den operationelle synlighed og strømliner forretningsprocesserne, fra ordre til faktura. Som engageret teknologileverandør til vognmandsvirksomheder i alle størrelser gør Qv21 det muligt at øge besparelser og fortjenstmargener og giver organisationen kontrollen over driften tilbage.Få mere at vide påwww.qv21.com

Om AMCS

Hos AMCS er vi fokuseret på Performance Sustainability - at gøre det muligt for ressourceintensive industrier at øge bæredygtigheden og rentabiliteten. Vores specialbyggede softwareløsninger bygger på årtiers erfaring og er designet af folk, der forstår din virksomhed, og vi leverer praktiske løsninger til ressource-, affalds-, genbrugs-, transport-, produktions- og forsyningsindustrien.

Med hovedkvarter i Irland og kontorer i Europa, USA og Australien er AMCS en global markedsleder med over 1.300 missionsdrevne teammedlemmer. Vores teams kombinerede ekspertise gør det muligt for AMCS at levere innovative løsninger og omfattende indsigt, som hjælper kunderne med at skabe vækst og opnå varig succes. Som en betroet global partner arbejder vi sammen med 3800 kunder i mere end 80 lande og leverer digitale løsninger, der skaber meningsfuld og målbar effekt ved at øge kundetilfredsheden, forbedre bæredygtigheden og øge marginerne.

Hos AMCS er vi klar til at innovere sammen med dig - ved at bruge vores eksperter, processer og teknologi til at drive din virksomhed fremad og forberede dig på succes i en mere bæredygtig fremtid med netto nul kulstof. Få mere at vide på:www.amcsgroup.com

Kontakt til medierne

Dwayne Weppler
AMCS Group

Kom i kontakt med AMCS

Find ud af, hvordan vores ekspertise kan drive din virksomhed fremad, accelerere væksten og forbedre bæredygtigheden.