Pressemeddelelse august 2024

Galloo kæmper for bæredygtighed og vælger AMCS

Vesteuropas største metalgenbrugsvirksomhed, Galloo, vælger AMCS-platformen til sine bæredygtige metalgenbrugsaktiviteter

Limerick, Irland - 16. august 2024 - AMCS, en global leder af bæredygtighedssoftware til grundlæggende industrier, er glad for at kunne annoncere sit nye partnerskab med Galloo. Som markedsleder inden for genbrug af jernholdige og ikke-jernholdige metaller i hele Vesteuropa har Galloo valgt AMCS-platformen til at styre sine omfattende metalgenbrugsaktiviteter på 42 steder.

Med base i Belgien administrerer Galloo med succes genbrug af over 1 million tons metal hvert år og beskæftiger en omfattende arbejdsstyrke på over 750 medarbejdere. Med en årlig omsætning på over 600 mio. euro går Galloos engagement i bæredygtig genanvendelse langt ud over normen. Galloo er synonym med innovation inden for genbrugsindustrien og arbejder for vigtige mål som "100 % genbrug for 100 % livskvalitet".

I 2023 foretog Galloo en evaluerende markedsundersøgelse for at identificere levedygtige løsninger, der kunne understøtte og forbedre deres metalgenbrugsaktiviteter. De undersøgte flere typer løsninger, lige fra generiske og specialbyggede til branchespecifikke applikationer. Efter den endelige evaluering valgte Galloo AMCS-platformen, en specialbygget løsning, der fuldt ud understøtter metalgenbrugsvirksomheder. Galloos beslutning blev påvirket af AMCS Groups dybe ekspertise inden for metalgenbrugssektoren, som er styrket af mange års erfaring. Derudover bekræftede AMCS Groups brede kundekreds valget, hvilket var en afgørende faktor i etableringen af dette partnerskab.

AMCS-platformen vil være afgørende for at understøtte Galloos miljøbevidste tilgang til metalgenbrug. Galloos løsning omfatter også AMCS Enterprise Management, AMCS API-integrationer, AMCS Smart Dispatch og Mobile, AMCS Scale, AMCS Mobile Yard Management og AMCS Academy.

"På vores rejse mod en mere cirkulær verden vil AMCS være en værdifuld partner," siger Steve Decroubele, it-chef hos Galloo. "Vores beslutning om at vælge AMCS blev formet af deres enestående brancheekspertise og solide omdømme, der strækker sig over 30 år, sammen med deres betydelige kundefodaftryk inden for metalgenbrug. Desuden har vi stor tillid til AMCS og til AMCS-platformens robuste kapacitet, hvilket gør dem til vores ideelle langsigtede partner til at accelerere os i retning af vores bæredygtighedsmål."

Med AMCS-platformen forventer Galloo betydelige fordele som f.eks. en pålidelig og tidseffektiv brovægtsservice, øget finansiel og operationel kontrol og effektiv lagerstyring. Platformen leverer også integrerede løsninger til forretningsprocesser inden for transport og transaktioner mellem virksomheder, samtidig med at den sikrer overholdelse af lovgivning og miljøkrav. Derudover vil AMCS lette dataintegration og -centralisering og samtidig understøtte Galloos digitaliseringsinitiativer.

"Hos AMCS byder vi varmt velkommen til Galloo, som er en prisværdig leder inden for bæredygtige genbrugsløsninger", siger Mark Abbas, Senior Vice President EMEA, AMCS. "Vores brancheekspertise og engagement i innovation stemmer overens med Galloos store genbrugsoperationer og forstærker deres effektivitet ved hjælp af AMCS-platformens robuste funktioner. Forenet af vores ambition om at fremme en cirkulær økonomi stræber vores partnerskab efter at optimere drift og ressourcer og bevæge sig mod vores fælles stræben efter at opnå 100 % bæredygtighed."

Fra venstre mod højre: Mark Abbas, Senior Vice President EMEA, AMCS og Rik Debaere, CEO, Galloo

Om Galloo

Galloo er en af de vigtigste genbrugsvirksomheder og en innovativ partner i den cirkulære økonomi for jernholdige og ikke-jernholdige metaller i Vesteuropa. Med sine datterselskaber i Belgien, Frankrig og Zeeuws-Vlaanderen er gruppen stærkt forankret i denne region.

Galloo behandler udtjente forbrugsvarer og fabriksskrot. Galloos aktiviteter består i at indsamle, genbruge, omdanne og genanvende kvalitetsmaterialer i industrien over hele verden: jernholdige og ikke-jernholdige metaller og visse typer teknisk plast. Vi ser det som vores opgave at fortsætte med at investere i løsninger til maksimal genvinding af genanvendelige materialer til sekundære råmaterialer.

Galloo har forpligtet sig til at give jorden sin anden natur og fortsætter med at investere i moderne maskiner og nye teknikker. Med et erfarent R&D-team har Galloo alle forudsætninger for at få succes. Læs mere på https://www.galloo.com

Om AMCS

Hos AMCS er vi fokuseret på Performance Sustainability - at gøre det muligt for ressourceintensive industrier at øge bæredygtigheden og rentabiliteten. Vores specialbyggede softwareløsninger bygger på årtiers erfaring og er designet af folk, der forstår din virksomhed, og leverer praktiske løsninger til ressource-, affalds-, genbrugs-, transport-, produktions- og forsyningsindustrien.

Med hovedkvarter i Irland og kontorer i Europa, USA og Australien er AMCS en global markedsleder med over 1.300 missionsdrevne teammedlemmer. Vores teams kombinerede ekspertise gør det muligt for AMCS at levere innovative løsninger og omfattende indsigt, som hjælper kunderne med at skabe vækst og opnå varig succes. Som en betroet global partner samarbejder vi med 3800 kunder i mere end 80 lande og leverer digitale løsninger, der skaber meningsfuld og målbar effekt ved at øge kundetilfredsheden, forbedre bæredygtigheden og øge marginerne.

Hos AMCS er vi klar til at innovere sammen med dig - ved at bruge vores eksperter, processer og teknologi til at drive din virksomhed fremad og forberede dig på succes i en mere bæredygtig fremtid med netto nul kulstof. Få mere at vide på: www.amcsgroup.com

Kontakter til medierne

Dwayne Weppler
AMCS Gruppe

Performance Bæredygtighed i aktion
AMCS på PPRC 2024
AMCS på WasteCon 2024

Kom i kontakt med AMCS

Find ud af, hvordan vores ekspertise kan drive din virksomhed fremad, accelerere væksten og forbedre bæredygtigheden.